sonjasworkoutdiary.blogg.se

Min träningsdagbok på nätet!

Hur orkar man?

Publicerad 2014-02-26 17:58:54 i Allmänt,

Det finns säkert någon som undrar hur jag orkar träna 6 pass eller mera i veckan. Till att börja med kan jag säga att det liksom går helt automatiskt, det är mitt enda egentliga fritidsintresse så tiden är sällan något problem för mig.  Jag har tränat mer eller mindre hela mitt liv och efter att jag höll upp i nästan två år helt från träning var det såklart svårt att börja om. Det var också i denna veva som jag fann gymmet, rent slumpässigt dessutom eftersom jag vann ett presentkort dit. I början tyckte jag det var så kul med allt nytt och jag var motiverad att börja röra på mig eftersom jag var i rätt dålig form. Jag helt enkelt bara gick till gymmet nästan varje dag och till sist var det en vana. Jag kan förstå om alla inte tycker det är lika lätt att hålla ingång, för min svaghet är att jag har väldigt svårt att hålla mig från godsaker, vilket kanske någon annan har super diciplin på.
Här kommer några tips som kan hålla motivationen uppe:
 
Snygg och ordentlig utrustning, själv föredrar jag glada färger som piggar upp
 
Goda träningskompisar. Man kan kombinera umgänge med vänner och familj med träning.
 
Prova på nya grenar eller återuppta barndomens grenar, roligt som omväxling!
 
Att ha roligt och inte ta allt på fullaste allvar hela tiden.
 
Vila tillräckligt, efter en vilodag har man alltid ny motivation och energi.
 
 
Maten smakar alltid bättre efter ett ordentligt träningspass, om inget annat motiverar så kanske detta.
 
Spänn, spänn och ta massor av bilder. Bilderna förmedlar de framsteg som man kanske annars inte ser.
 
Planering är A och O. Jag planerar ofta in veckans träning på förhand så att jag hinner fastän jag har mycket annat att göra. Veckohandel är också otroligt viktigt för mig. Då fyller jag förråden med ordentlig mat och så finns det nära till hands när jag är hungrig.
 
 
 
Trevlig onsdag på er, nu skall jag planera resten av veckans träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela