sonjasworkoutdiary.blogg.se

Min träningsdagbok på nätet!

Hej kära vänner!

Publicerad 2014-02-26 13:32:45 i Allmänt,

Nu har jag bakom mig en väldigt tung och stressig höst. Jag studerar ju som bekant till sjuksköterska och på hösten hade vi två långa praktikavsnitt efter varann. Förutom det har jag som vanligt jobbat på sidan om och tränat minst 5 dagar i veckan. Dessutom ändrades mitt träningsupplägg ganska totalt när jag började förbereda mig inför Botniavasan 2014 (som troligtvis inte blir av nu heller). Fick ett personligt träningsprogram med löpning i olika tempo samt intervallträning. Det gick väl sådär att följa anvsiningarna och helt ärligt hade jag allra hellst bara fortsatt gymma tungt istället för de oändliga länkandet i det regninga och deppiga höstmörkret. Så kort och gott, jag tränade halvhjärtat allt, fortsatte också med gym men det kändes stundvis oinspirerat när det var lättare vikter och längre serier som gällde. Kom också fram till där ett tag att jag jobbar bäst om jag helt får bestämma själv över vad jag tränar. Missförstå mig inte, det är klart att jag själv valt att träna inför botniavasan men som jag sedermera kom fram till så är uthållighetsträning bland det tråkigaste som finns. Som tur har jag haft mamma med på resan och vi har avverkat många fina kilometer både löpning och skidning tillsammans.
Jullovet var iallafall jätte skönt och jag vilade verkligen ut och fick nya insikter om både mat, vila och träning. Efter att ha ätit mycket och gott November-December så har jag sakta men säkert hittat tillbaka till en mer jämn och bra kosthållning. Nu har jag också börjat träna tungt på gymmet igen eftersom det är min absoluta favorit-träningsform här i livet. Trots den lite hackiga hösten har jag gjort framsteg i min träning. Min kondition och uthållighet har blivit bättre och en del framsteg i styrka har jag också sett. Så nu kör vi, ska köra mycket styrka, lite uthållighet och en del spänst- och smidighetsträning denna vår!
En bild på mig från igår. För mig handlar lycka om att hitta en balans mellan träning, mat, sömn och goda människorelationer. Jag tror det är en livslång resa och alltid lär man sig något nytt om sig själv och andra. Jag strävar efter att vara en stark människa både fysiskt och psykiskt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela