sonjasworkoutdiary.blogg.se

Min träningsdagbok på nätet!

Varning

Publicerad 2013-09-29 19:07:34 i Allmänt,

Ni som läser bloggen för inspiration kan sluta läsa detta inlägg redan nu, för inlägget kommer att vara mycket oinspirerande. Det handlar nämligen om min långlänk idag, eller ja snarare försök till långlänk. Dethär med att jogga hör ju inte till listan med min favoritträning om man säger så, ibland går det ju helt okej men för det mesta brukar jag vara väldigt dåligt motiverad till detta skumpande och flåsande som jogging oftast är. Kanske inte speciellt smart av mig att spara min löprunda till veckans sista dag heller men man kan ju säga att jag skjutit upp det. Istället har jag gymmat 5 dagar i sträck för att gymma är alltid kul som ni kanske vet att jag tycker.
 
Nåväl, tillbaka till joggingen. Före var jag faktiskt helt ok motiverad värmde upp med att ta lite bilder på mig själv i spegeln och mådde riktigt bra. Men redan när jag märkte att jag hade fel musik med och fel hörlurar så kände jag redan hur modet sänktes. Jag började jogga iväg och efter de första tio metrarna blev mittiallt mina ben tunga som cement, efter ungefär 15 min fick jag stickningar och allmänt ont i magen. Såhär fortsatte det då. Började fundera på att jag nog borde köpa nya skor också och hur jag än försökte fokusera på hållningen och sånt så blev det inte alls bra. Hade dessutom skidbyxor på som resulterade i att jag fick alldeles för varmt. Nå, jag krigade mig fram i ytterligare en halvtimme så det blev då en 'långlänk' på 45 min i mycket varierande tempo eftersom jag blev så förbannad till sist att jag spurtade hem. Men ingen träning är bortkastad så när jag hade duschat och fick i mig något att äta så ska ni veta att jag mådde bättre än bra igen! Slutet gott allting gott.
 
 Före joggingrundan, glad och taggad
 
 
Efteråt, fortfarande konfunderad över hur det gick som det gick
 
 
ordningen återställd, nöjd och belåten. (notera mitt after-workout-glow)
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mimmi

Publicerad 2013-09-29 20:07:26

Min finis <333 men e gick ju hu bra som helst, du jogga ju i 45 min :O skitbra!

Svar: <333 värre ha ju hänt förstås :P
sonjasworkoutdiary.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela