sonjasworkoutdiary.blogg.se

Min träningsdagbok på nätet!

Försöker igen

Publicerad 2013-09-14 09:42:00 i Allmänt,

Tror jag skall försöka börja blogga igen. Träningen funkar super och jag har börjat få in en långlänk och ett intervallpass i veckan. Styrketräning är fortfarande mest inspirerande men långlänkarna är okej om man har bra musik i öronen och känslan efteråt är förstås otrolig. Vad gäller intervallerna måste jag vara ärlig och säga att de är bara jobbiga men med tanke på effekten av dem så går det att övertala sig själv. Cardio-mässigt sådär annars dansar jag zumba minst en gång i veckan också.
 
Matintaget på sommaren har varit mer eller mindre bra planerat och många restaurangbesök samt mycket caféhäng har jag unnat mig. Försöker för tillfället få bättre matrutiner igen med näringsrik mat. Denna 'diet' är en bra grund för mig att följa så vet jag ungefär vad jag behöver i matväg: http://www.livtv.fi/ohjelmat/jutta-ja-superdieetit/etusivu/uutinen/advanced-ruokavalio-naiselle-jonka-tavoite-kehittää-lihasmassaa
Att veckohandla är både ekonomiskt och smart eftersom man då kan planera vad man äter under veckan och att man nöjer sig med det som finns hemma. I 'dieten' ovan finns enkla basvaror som jag handlar och sen modifierar jag de varma måltiderna enligt egen tycke och smak. När man är mycket igång som jag är behöver det alltid finnas bra och närningsrik mat till hands. Om man inte planerar sin mat tillräckligt noga är det mycket enklare att falla för snabbmat. Det är jätte viktigt enlgit mig att unna sig godsaker men i vardagen är riktig husmanskost och enkla mellanmål det bästa för orken och humöret.
 
såhär kan min shoppingvagn se ut när jag veckohandlar:
 
 
jag älskar mat;

enkelt mellanmål att ta med sig till jobbet; kvarg och mogna söta nektariner, om man inte har tillgång till kylskåp t.ex. i skolan brukar jag blanda i frysta bär i kvargen så håller den sig kall en stund
 
 

Kommentarer

Postat av: eva

Publicerad 2013-09-14 11:36:04

finally, i had not given up hope om denhe bloggen :D

Svar: IM BAAACCKKKKKK
sonjasworkoutdiary.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela