sonjasworkoutdiary.blogg.se

Min träningsdagbok på nätet!

Dagens träning

Publicerad 2013-07-14 22:49:35 i Allmänt,

Jag och Mimmi kom fram till att vi behöver en extra ass-day. Har ju redan en bendag med en del rumpa men också övningar för bara benen, så denna ass-day är helt tillägnad åt våra bakdelar alltså. Vi körde all in och pressade oss genom passet med mer vikter än föregående pass. Övningar som vi gjorde (bilderna från google);
 
Uppvärmning: 135 squats (squat challenge day 14)
 
Utfallssteg i smith-maskin, perfekt för rumpan och känns precis mitt i.
min vikt: 40 kg x 10 reps/ben x 3
 
 
Ass to grass, har vanliga squats på min bendag så dess kompletterar bra
min vikt: 40 kg x 12 reps
50 kg x 8 reps x 2
 
Pelvic raise 
min vikt: 25 kg x20 x3
 
 
Walking lunges 
min vikt: 25 kg:s platta i famnen 9/ben x 3
 
 
Plus plankan 3 x 1½ min till slut. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela